Mariels onödiga blogg

Ibland kladdar jag ner lite tankar om livet och allt sånt.

I had a dream

Publicerad 2016-08-24 12:06:02 i Allmänt,

Det är onsdag. Imorgon tar jag mina två resväskor och far till Norrland igen. Med tanke på att jag hade en överfull SUV med grejer ner från Umeå så känns det hopplöst att bara ha med sig i princip bara kläder tillbaka till Umeå. Men ah, det handlar ju bara om 4 månader. 
 
Tänk. Det tar bara 16 veckor att få en dröm uppfylld. I mitt fall. Men den här drömmen har funnits betydligt längre än så. Jag kan inte riktigt fatta att jag, äntligen, ska bli make up artist! Drömmen har jag lagt på hyllan många gånger. Jag har tittat på den ofta och någonstans känt att jag någon dag kommer att göra det! 
 
Det har varit svårt att förklara för bekanta och familj vad egentligen det är jag vill syssla med. Jag älskar smink. Enkelt! Men det är inte så enkelt att förstå. "Vad blir man utav det?" Jag vet inte. Men jag får förhoppningsvis göra något som jag älskar. Vare sig det är smink eller något helt annat. Jag har inte förlorat något på att plugga, till exempel journalistik. Det är en erfarenhet jag aldrig trodde jag skulle få. Jag lärt mig saker om mig själv. Gjort saker jag aldrig skulle ha gjort om jag stannat kvar på ABB i Ludvika. Träffat människor som jag skulle ha träffat annars.
 
Men ibland får jag lite ångest. Eller 30-årskris. Jag känner mig inte som 30. Ser inte ut som 30 (jag får visa leg på triss). Jag beter mig inte alltid som 30. Jag hade en företeelse om hur mitt liv skulle se ut när jag till slut blev 30. Det är inte så. Långt ifrån faktiskt. Jag irriar fortfarande bort mig i vägskäl, beslut som jag själv måste ta. Och har inte en aning om vart jag ska eller kommer hamna. 
 
Men va fan, YOLO! Livet är för kort för att oroa sig! Sitt inte och ångra dig för saker du aldrig gjorde. Och sätt dig själv alltid främst! Alltid! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dalkulla som älskar smink, fikabröd och mustanger. Jag skulle vilja rida islandshästar på Island och lära mig surfa på Hawaii. Jag absolut hatar när vaderna blir blöta av skoskvätt. Du hittar allt i mina spellistor och min favoritblomma är pion.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela