Mariels onödiga blogg

Ibland kladdar jag ner lite tankar om livet och allt sånt.

"Jag firar snart silversingel!"

Publicerad 2015-01-10 14:19:18 i Allmänt,

Ofrivilligt singel. Jag är rädd för att jag blivit det... 
 
När man var runt 16 vårar hade jag förväntningar om high school-pojkvänner man sett på filmer. Hålla handen i skolan och vara löjligt kär i sötaste killen på skolan. Nog var jag kär i sötaste killen på skolan, eller i alla fall vad jag tyckte. Men han var aldrig kär i mig. Inte nästa heller.. 
 
Den som känner mig vet att jag är motsvarigheten till tjejtjusare. Alltid fanns det någon man hade ett öga för. Under högstadiet och gymnasietiden var skolkatalogerna det bästa som fanns! Min kusin Josse och jag väntade som barn på julafton. När vi hängade satt vi mest och bläddrade, sida efter sida. "Han är ju söt!" Att katalogerna fortfarande är "läsbara" är ett under! Haha Och teknikkillarna var oftast dem snyggaste! 
 
Tiden gick och fortfarande ingen sweet sixteen-pojkvän. Självförtroende sviktade. Fast jag hade väl kanske aldrig haft nåt heller för den delen. När jag blev 21 föll jag för en kille och blev för första gången kär på riktigt. Och han hade ett öga för mig! Känslan var obeskrivlig! Men den skulle snart fimpas som glöden på halvunken cig. Han blev inte heller kär i mig.. Det skulle ta flera år innan jag helt släppt taget om honom..
 
 
Men så kom det ett par förhållanden. Men inte var jag kär. Så de tog slut ganska snabbt. Då bestämde jag mig att aldrig inleda ett förhållande om jag inte var riktigt kär! Det skulle inte finnas en enda tvekan! Jag växte upp. Det gjorde även mitt självförtroende. Att vara singel gjorde mig inte så mycket. Jag tänkte inte nöja mig! "Hellre vara singel för resten av livet än leva med någon jag inte är kär i"
 
Nu är jag snart 28 och är i princip den enda solokvisten kvar i min kompiskrets. Plus att de flesta redan bor ihop, förlovar sig, gifter sig, skaffar barn och köper hus. Vad gör jag? Flyttar 60 mil, blir inneboende och pluggar. Jag går bakåt, åt fel håll! Det är här med att vara singel börjar bli lite 2004. Det är liiiiite tråkigt! Jag vill sakna någon, längta efter någon och bara få tycka om någon! 
 
"Han kommer när du slutar leta" Jo tjena! Hur vet man att man slutat? Om man inte kan sluta? Är man rökt då? Jag börjar känna mig som 16 igen och funderar, vad är det för fel på mig? 
 
"Jag firar snart silversingel! Och då undrar ni säkert, hur har hon lyckats med det då? Jo, det ska jag tala om för er. Jag är jävligt elak! Har inga gemensamma intressen med någon! Och jag hatar skogspromenader!" -Ann Westin, Sthlm Live.
 
 
Var rädd om varandra! <3
 
 
 
 
 Bild lånad från http://www.keepinspiring.me/quotes-about-love/
 

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2015-01-10 16:55:07

dom där skolkatalogerna alltså! Jag hittade dom i en kartong i källaren när jag letade efter andra saker.. Jag hade tydligen tejpat ihop sidor som lossnat... 😂 Stor kram till dig!

Svar: Haha ja jag skulle vilja veta vars jag lagt mina.. dom ligger väl gömda i mitt förråd :P
Mariel Eriksson

Postat av: "Moster" Anette

Publicerad 2015-01-10 17:40:04

Jag bestämde mig för att leva livet o inte bli kär när jag var 21. Då träffade jag din fina morbror o då var jag fast. Det väntar någon därute på dig också 😊💜
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dalkulla som älskar smink, fikabröd och mustanger. Jag skulle vilja rida islandshästar på Island och lära mig surfa på Hawaii. Jag absolut hatar när vaderna blir blöta av skoskvätt. Du hittar allt i mina spellistor och min favoritblomma är pion.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela