Mariels onödiga blogg

Ibland kladdar jag ner lite tankar om livet och allt sånt.

"Oh back to school, back to school.."

Publicerad 2014-08-25 17:57:42 i Allmänt,

Dä va dä dä.. Första dagen i skolan är till ända! (är det ända eller enda.... ända måste betyda stjärt?) Tänk er tillbaka till första er första skoldag. Ni hade säkert fått en ryggsäck, pennor och sudd, nya kläder. Känslan ni hade i kroppen var helt bananas! Ni visste inte var fötterna var, vad ni hette eller va sjutton ni skulle förvänta er. Man skulle kunna tro att det kändes så i min kropp idag. Men nej, känslan jag hade var att akutstanna på E4:an för att spy. Men när jag faktiskt lyckades hitta fram till skolan in one piece började jag lugna ner mig och pulsen var åter nere på 120/80 igen. Klassen, J1 som vi kallas, och J2 samlades i det klassrum som ska vara vår hemmabas. Vi fick träffa våra lärare och presentera oss. Alla är för övrigt från Norrland förutom jag och Glenn. Och det spelar ingen roll var man än hamnar så sticker dalmålet ut ur mängden, "Jäkligt kul med annan dialekt! Kan du inte säga att jag ska skynda skynda och att det bara är 7 nycklar kvar". Kanske ska köra den som partytrick? Ja just, två stycken har i sista sekund hoppat av utbildningen, kanske har de redan lyckats landa en plats på Se&Hör eller Klick.. Kul för dom! Vi är numera 14 st i blandade åldrar. Två 40-taggare, sportfantasten som endast är 19 och därefter är de flesta 23. Så vad ska vi läsa egentligen.. Svenska, samhäll, intervjuteknik, foto, liten snutt radio (verkar skitkul!) och lite annat.. I mars ska vi enda (ända eller enda?) ner till Jönköping på journalistjippo samt stanna till i huvudstaden. Excited! Vi har även en morgonsamling varannan torsdag där vi dricker nattvardsvin, välsignar den kommande helgen och alla får en näve kondomer! Schysst! Ja, Sandström, det är en sekt! Ni som är observanta ser att jag bytt bloggnamn till murveln.. "Murveln!? Wtf!" Jo, det är faktiskt så att journalister uppenbarligen kallas för murvlar.. där av murveln.. Murveln känns mer jag ;) Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dalkulla som älskar smink, fikabröd och mustanger. Jag skulle vilja rida islandshästar på Island och lära mig surfa på Hawaii. Jag absolut hatar när vaderna blir blöta av skoskvätt. Du hittar allt i mina spellistor och min favoritblomma är pion.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela