Mariels onödiga blogg

Ibland kladdar jag ner lite tankar om livet och allt sånt.

The afterlife

Publicerad 2015-03-12 10:08:52 i Allmänt,

Solen är officiellt här! Det har väl ingen gått miste om? Känslan när strålarna landar i ansiktet är oslagbar. Här i Umeå blåser dom ganska hårt på ansiktet faktiskt.. Vinden alltså! Sitta vid en husvägg med solbrillor och en kaffekopp och bara lapa massa sol. Mmmmm...
Men det är inte solen jag vill snacka om.. Det är livet efter detta. Och då menar jag livet efter plugget. Kanske är tidigt med tanke på att jag inte ens läst klart första året. Men jag är sjukt pepp på vad som komma skall. Vart ska jag bo? Vad ska jag jobba med? Vilka människor kommer jag springa in i?
Jag längtar till min egen lägenhet. Eller min nya lägenhet. För jag vill inte riktigt bosätta mig i Luddis igen. Jag vill ha ett jobb! Med ordentlig lön. Så jag kan unna mig de saker jag vill. Kanske att jag unnar mig nu också, men inte i samma utsträckning som jag vill.
Jag vill planera resor! Jag vill lägga mig i en hängmatta med en paraplydrink på världens finaste stränder och inte tänka på nånting i hela världen. Eller åka på road trips, som storebror gör titt som tätt. Han ska göra en ny med några vänner. Jag hade så gärna vilja följa med! De ska glida runt i Nashville! Tanken på cowboys och countrymusik får mig att lägga mig på golvet och skrika som en unge av avundsjuka!
Men ah, jag är glad för grabbarna som drar iväg iaf =) (lite grann;)) Öhm.. Det var dagens tanke.. Saknar er! <3

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2015-03-12 10:49:20

vi kan väl leka med den här tanken.. Du flyttar till stockholm, tar över vår lägenhet, förhoppningsvis har vi hittat hus, jobbar som journalist och du kommer springa in i ett gäng sköna människor! Då slipper jag göra mig av med lägenheten 😜

Svar: Det är ju ett alternativ! :)
Mariel Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dalkulla som älskar smink, fikabröd och mustanger. Jag skulle vilja rida islandshästar på Island och lära mig surfa på Hawaii. Jag absolut hatar när vaderna blir blöta av skoskvätt. Du hittar allt i mina spellistor och min favoritblomma är pion.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela