Mariels onödiga blogg

Ibland kladdar jag ner lite tankar om livet och allt sånt.

Simple as this

Publicerad 2015-02-07 23:44:53 i Allmänt,

"Tried institutions of the mind and soul
It only taught me what I should not know
Oh and the answer well who would have guessed
Could be something as simple as this"


Drar av ett nattligt blogginlägg. Det är väl på tiden antar jag. So whats new? Förutom att jag kommit över lite av bitterheten jag känt de senaste par veckorna. Hemlängtan har också lagt sig. Det är väl bara för att om en vecka får jag åter se mitt Luddis igen :) *hjärtat skuttar*

Jag har gjort mig hemmastadd på Mariehemsvägen. Mitt nya rum är lite mindre men mkt ljusare. Allt är nästan vitt. Känns nästan som att jag hamnat i chabby chick-träsket! Trivs sjukt bra att bo ihop med Sandra, min nya sambo. Känns som hemma. Och hon har TLC på tvn! Lyckan är obeskrivlig! Kan åter igen se "Say yes to the dress" och massa annat kul :)

Plugget rullar vidare. Om en vecka är det dags för praktik. 2 veckor ska jag vara på NLT i luddis. Är jag nervös? Jo, ganska rejält. Eller egentligen inte. Det känns på nåt konstigt vis rätt bra. Fast det kommer och går. Kommer bli spännande iaf.
Gjorde ett kassapass på ICA idag också. Börjar komma in i det mer och mer. Kassaledaren sa "Jag tycker du är jätteduktig!" "Tar egna initativ och du anar inte hur många gånger jag behövt förklara var påsarna ligger men ingen fattar!" (Jag fattade på dirren;))
När jag berättar för mina arbetskompisar att det var 8-10 år sen jag jobbade på ICA sist så tappar det hakan till golvet. "Jobbade du på Ica när du var 11 eller?" Fyller ju faktiskt 28 om två månader! Äntligen nåt bra man ärvt ;)

Hmm.. anything else? Tillräckligt för att jag inte kommer ihåg det eller för att det inte är värt att komma ihåg. Så jag avslutar nu. Jag är trött.

Jag saknar er där hemma, bara så ni vet! <3 Puss, kram och sov så gott!
Tror jag ska ta och drömma om Christan Grey i natt ;) (Anna-Ida och jag har högläsning innan filmvisningen på torsdag. Hoppas vi hinner läsa klart. Visst drar du på smilbanden nu, A-I? ;)) Hehe

XOX

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dalkulla som älskar smink, fikabröd och mustanger. Jag skulle vilja rida islandshästar på Island och lära mig surfa på Hawaii. Jag absolut hatar när vaderna blir blöta av skoskvätt. Du hittar allt i mina spellistor och min favoritblomma är pion.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela