Mariels onödiga blogg

Ibland kladdar jag ner lite tankar om livet och allt sånt.

When we dig for gold in the USA

Publicerad 2014-10-29 15:26:37 i Allmänt,

Hur sätter man namn på känslor när man inte vet vad de betyder? Vad gör man med känslor, som sprätter runt likt en vattenspridare? Man har ingen kontroll. Till slut vet man inte vad som är upp eller ner. Man står där blöt, men har inte en aning om varför.

Känslor är som såpbubblor. Man blåser upp dem försiktigt och när bubblan släpper taget, får man en varm känsla i kroppen och man ler. Man följer bubblorna i deras blänkande färger noggrant med blicken. Akta dem för skarpa kanter. Om man försöker fånga dem, exploderar dem!

Jag ska lägga bubblorna i en box. Boxen ser ut som en liten kub. En vit blänkande kub. I botten ligger ljusblått silkespapper. Där lägger jag försiktigt ner mina bubblor. Sätter på locket och runt boxen, binder jag ett marinblått band. Jag plockar upp boxen och kastar ner den i en gammal Ica-kasse från -97. I den har det legat gamla fotbollsskor. Luktar fortfarande lite svett och gräs. Sen knyter jag ihop kassen och kastar den långt in i mitt förråd. Den hamnar på ren hylla. Fri från damm. Boxen är inte ensam. Bredvid finns fler gamla påsjävlar!

Nu ska jag ta mitt vin, en cigg och supa skallen av mig! Heppåre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dalkulla som älskar smink, fikabröd och mustanger. Jag skulle vilja rida islandshästar på Island och lära mig surfa på Hawaii. Jag absolut hatar när vaderna blir blöta av skoskvätt. Du hittar allt i mina spellistor och min favoritblomma är pion.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela